2016. július 6., szerda

Kerékpárral Amerikában

Sopronba hazavittem a kerékpáromat, majd onnan kihoztam Amerikába. Nagyon naiv voltam. Itt nem létezik a mellékutaknak az a rendszere, amelyen remekül körbejártam a Kárpát-medencét. Akármerre indul az ember autópályába botlik. Az amerikai autósok nincsenek felkészülve a kerékpárosokra. Nincsenek kerékpárutak sem. Ellenben az autóutak egy-egy sávját lehet használni és kerékpársávokat alakítanak ki a kerékpárosok biztonsága érdekében. Sok helyen alakítanak ki kerékpártárolót, ahová oda lehet zárni a paripát. A metrón lehet kerékpárral utazni és egy lehajtható keretben két kerékpár elhelyezhető a buszokon is. Nagyon nehezen, de találtam alacsony forgalmú utakat, ahol főleg munka után tudok edzeni. De ezek rövidek. A nemzeti parkokat elzárják a közönségtől, így alig harminc kilométert tudok alacsony forgalmú úton tekerni. Tipikusan autóval járnak a sporttársak edzeni és javítani úgy viszik a cangákat. Ez nem Boulder és nem San Francisco. Találtam műhelyt, ahol kicserélik a ledörzsölt villámat, de annyira messze van, hogy nem tudom kerékpár nélkül hogy jutok majd onnan haza. De legalább kedvesek: sörrel és salátával kínáltak, amikor kicseréltettem a hajtóművem középső fogaskeréksorát. Ők lettek az első nem a Goddardhoz köthető barátaim. Ez egy picit eltér a finn mentalitástól. Ezt is meg lehet szokni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése