Francia kerékpártúrák

Nantes-Blois (es Orleans)'2009
2009. szeptember 19-21.

From Nantes to Tours nagyobb térképen való megjelenítése

Hétfőn áramszünet miatt kötelez. szabadnapot kellett kivenni, hát elkezdtem az EuroVelo6 bejárását. Nantesba levonatoztam pénteken és ott is aludtam. Majd másnap indultam vissza.

Útvonal: Nantes-Ancenis-Angers-Saumur-Tours-Abroise-Blois(-Beaugency-Meure-sur-Loire-Orleans)
  1. nap (105 km): A térképem többet mutat a valódi távnál. Elég jók az utak, Ancenisig repültem. Cudar hideg volt reggel. Éjjel érkeztem, nem jó napra foglaltam le a szállást, 56 eurót fizettem 41 helyett vacsora nélkül aludtam el. A hotel két csillagos volt, de kényelmes, WC zuhany a szobában.
  2. nap (124 km): Reggel megnéztem a katedrálist és a várat. Sajnos kívülről, mert nem volt id. Elég borult id. volt, levágtam az utat a Loire-ig. A reggeli pocsék volt, francia. Saumurban nem tudtam megnézni a kastélyt és el is tévedtem. Levágtam a borutakat és az atomerőmű után tértem vissza a rendes EuroVelo6-ra. Két órát tekertem a sötétben, majd beestem a hotelbe fél 11-kor. Megint fürdés és alvás következett. Ez egy Youth Hostel volt. Olcsó és szar, de megfelelt.
  3. nap (90 km): Bevezettek a borvidékre. Találkoztam egy vörös cicával. Ambroise megért volna egy napot, de végül 19:00 felé értem be Bloisban, alapos eltévedések után. Majd hazavonatoztam, ahol Hau-Kun feltáplált a levesével.
Hátra van még a Nantes-óceán szakasz, meg 2600 km Bajáig. Franciaország szép, sok a kastély, vár és a régi épület. Hiába no, a törökök nem szállták meg, nem romboltak le mindent a XVI-XVII. században. Franciául meg meg kell tanulnom, nincs mese.

“Mon deuxieme tour vers le Loire”
Digointól Orleansig'2010
2010. május 22-24.

View Deuxieme tour en France in a larger map

Digoin-Bourbon-Lancy-Decize-Nevers-Sancere-Belleville-sur-Loire-Briare-Gien-St-Aignan-le-Jaillard-Sully-sur-Loire-St-Benoir-sur-Loire-Chateauneuf-sur-Loire-Jargenau-Sandillon-Orleans

1. nap (114 km): Reggel 7:07-kor indult a vonatom Digoin felé. Késett, de alacsony építésű szerelvény volt. Megérkezés után azonnal letértem a kijelölt útról és a csatorna felé tartottam. Szerencsére a bringaút ott kész volt. A Canal Lateral-t bizony használják, nem egy Ferenc-csatorna: főleg jachtok mennek rajta. Működik a zsiliprendszer és bizony árut is szállítanak rajta. Sajnos az út egyhangúnak bizonyult, de muszáj volt letérnem és levágnom a kanyarokat, különben 160km-t tekerhettem volna. Decize-nél jót szívtam, alig találtam meg az utat, találkoztam egy volt idegenlégiós bácsival, aki alig tudott menni, de beszélt angolul, németül és persze franciául. Magyarul is tudott pár szót: "A kurva picsáját!" és "Bassza meg!". Utóbbit a cellatársaim is ismerik. :) A városban három folyó folyik össze, elég nehezen navigáltam. Nevers-be úgy estem be: defektem volt és elfogyott a vizem, egy k. pékségben pedig még csapvizet sem adtak. Lópimpili a popójukba. A katedrálist éppen tatarozták, köszönjük. Folyamatos pumpálás közben feltekertem a Formula-1 hotelhez. Nem volt rossz, nekem éppen megfelelt. Sajnos estére kiderült, hogy elfejetettem valamit: a napolajat. Csúnyán leégtem és nem volt mivel pótolni. Levánszorogtam egy pizzáért, lezártam a bringát és ledőltem, édesanyám és barátnőm megnyugtatása után.
  2. nap (114 km): Az égésem nem csillapult. Kellemes francia reggelit kaptam... broáf!!! Kb. másfél óra után éheztem meg tőle. Kicseréltem a belsőt, megfoltoztam a régit és találtam kompresszort. Sajnos napolajat nem, de kenőcsöt sem, szívás. Egy román cigány állt a katedrális előtt, nem mertem a bringát otthagyni. Készítettem pár képet, vettem péksüteményt és elindultam. Az út egyhangú volt, Belleville-sur-Loire-nél találtam egy atomerőművet, majd Briane-nél a csatorna hídját a Loire fölött. Fura egy látvány volt, az biztos. Sötétben értem be Gienbe, a távolban integetett egy másik erőmű. Páratlan. Pizzavacsora után nyalogattam egy kicsit a sebeimet, majd álomba zuhantam.
  3. nap (80 km): Szép vörös bőrrel kezdtem a napot. Megnéztem a kastélyt, de boltot, patikát nem találtam. Vánszorgás volt az út haza, égetett a Nap. Sully-sur-Loire-nél lefényképeztem a kastélyt, de bemenni nem tudtam. Legközelebb kempingekben alszom, olcsóbb és kényelmesebb. Megtaláltam Chateauneuf előtt az utat: nincs kijelölve és néhol 30cm széles. Anyátokat. Konyec filma.