2013. július 7., vasárnap

Tampere-Hämeenlinna-Järvenpää-Helsinki túra


A Tampere-Hämeenlina-Helsinki túra útvonala

Ez egy rövid bejegyzés lesz egy kurta, két napos hétvégi bringatúráról. Fura érzés, hogy még az időpontját is nyomoznom kellett: 2013. július 6-7. szombat-vasárnap. Hazaértem Amerikából, ahol elkeverték a csomagomat és benne a kerékpáros szemüvegemet. Átmenetileg Anna-Mariét használtam, de Neki cilinderes a szemüvege, ezért nagyon zavart. Rendeltem és készítettem egy másikat, de addig is a szép időben elmentem bringázni. A „Via Finlandia” kerékpáros atlaszt használva a Tampere-Hameenlinna-Jarvenpaa-Helsinki útvonalon túráztam. A Seijajoki-Vasaa szakaszt később jártam be, a Tampere-Seinajoki szakaszt talán idén tekerem végig.

Sääksmäki
Tamperébe szombat reggel mentem vonattal. Arra számítva, hogy hamarosan visszatérek csak körbetekertem a városban. Kicsit nehezen találtam meg a délre, Lempääläba vezető utat, de amint meg volt sínen voltam: kerékpárúton tekertem. Sokkal több út volt, mint amit térkép jelzett: építettek újakat, a kalauzom túl régi volt. Végig borult idő volt, így néztem meg a nagy tavat Tamperétől délre és így tekertem Lempääläba. Ott kerestem egy kebaboldát, mert szorított a szükség. Sajnos a tulajdonos orosz volt és nem volt WC az étteremeben. Kicsit körbenéztem és megtaláltam a temetőt. Ott volt tiszta, nyilvános mellékhelyiség. Valkeakoski után elértem Sääksmäkibe. Ott az út a tavon át vezetett. Gyönyörű volt. Később kiderült, erre én kezdtem el bénázni. A Lehijärvi nevű tavat egészen elvétve egy kavicsbánya mellett kiértem a 130-as főútra. Meg kellett kerülnöm a tavat és így értem Hattulába. Onnan beértem Hämeenlinnaba. A város előtt sokat bénáztam, végül a sínek vezettek be a városba és a Sokos hotelbe, ahol megszálltam.

Hämeenlinna
Másnap lemerült a mobilom, így nem tudtam a Sokos Hotel mólójáról meztelenül vízbe ugráló férfiakat fényképezni (nem is illett volna, de megdobta volna eme oldal látogatottságát). Szerencsére nem kellett navigálnom. Vagy mégis? Rémlik, hogy a 2874-es úton Vahikkala felé túlfutottam. Meleg percek után elindultam Riimimäki felé. Onnan Hyvinkää felé kerékpárúton száguldottam a sínek mentén. Majd Järvenpää alatt ráfordultam a régi edzőútvonalamra. Innen végig bringaúton tekertem a házunkig. Örömmel tekertem hazafelé. Mindig jó érzés a messzi ismeretlenből ismert útra tévedni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése